דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים - מה זה כולל 

מאת    [ 28/08/2005 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 9063 פעמים ]

בחרתי לחלק את תיאור הליך קידום אתרים לשלוש קטגוריות עיקריות:

1. קידום אתרים בתוצאות האורגניות.

2. קידום אתרים בתשלום.

3. שיווק Old-Fashion.

קידום אתרים בתוצאות האורגניות:
למרות שבסעיף זה לא נכללת המילה 'בתשלום', אל לכם לחשוב שקידום אתרים בתוצאות האורגניות הוא דבר פשוט ו/או חינמי. הוא קשה ולפעמים יקר, אבל עקרונית, אפשר לעשות אותו לבד. כמו שלבנות אתר זה משהו שאפשר לעשות לבד, אבל תמיד עדיף לקחת מומחה.

קידום אתרים בתוצאות האורגניות (קרי, בתוצאות ה'רגילות' ולא ברשימות הלינקים/פירסומות ממומנות) נחלק גם הוא לשלוש:

1. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO): אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO - Search Engine Optimization) הנה תהליך שבו בונים (או משכתבים, תלוי אם זה עמוד/אתר חדש או קיים) מבנה שמנועי החיפוש רוצים/מצפים/יודעים/מעדיפים לקרוא. כל מנוע חיפוש 'מצפה' למבנה אחר, אבל סך הכל, מנועי החיפוש הגדולים, מצפים פחות או יותר לאותו דבר. כל מנוע חיפוש והדרישות/דגשים שלו. אתר 'קריא' יאונדקס טוב יותר.

2. קישורים (Incoming links*): קישורים נכנסים הם המדד לכמה אתרים מכירים את האתר שלכם. ממש כמו בחברה האנושית, בה אדם פופולארי הוא אדם שהרבה אחרים מכירים, כך גם ברשת האינטרנט. מנועי החיפוש מחשיבים אתר עם הרבה לינקים נכנסים כאתר בעל חשיבות גבוהה. יחד עם זאת, הכמות היא לא הכל. האיכות של הלינקים הנכנסים קובעת ומשמעותית לא פחות לאינדוקס וחשיבות בעיני מנועי החיפוש. מה הם הפרמטרים בהם 'נבחנים' הלינקים? רשימה חלקית ועיקרית: גיל הקישור, גיל האתר המקשר, גיל האתר המקושר, הטקסט המקשר, רלוונטיות הטקסט המקשר לתוכן העמוד המקושר, מיקום הקישור בעמוד המקשר (גבוה יותר=טוב יותר) ורצוי שלא יגיע מ - פורומים/וויקי (שמשתמשים בתגיות שמורות למנועי החיפוש שאיכות הלינק היא ב'ערבון מוגבל') אתרים שמכילים יותר מ 100 לינקים באותו עמוד ו/או חוות לינקים (מה שנקרא FFA - Free For All).

3. תחזוקה: לא בכל תחום ולא על כל מילת חיפוש, אבל קידום אתרים הוא לא פעולה חד פעמית של 'זבנג וגמרנו'. חשוב מאד לשמור על עדכניות התוכן (גוגל 'מעריך' אתרים שמוסיפים/מעדכנים תוכן ועמודים), על הוספת קישורים נכנסים ואצבע על הדופק.



קידום אתרים בתשלום:
באופציה זו שלוש שיטות נפוצות:

1. PPC - תשלום פר קליק. אם לדוגמא, אני רוצה לקדם אתר שמוכר אוזניות מקולקלות, אני אבקש מגוגל לקנות את המילה 'אוזניות'. בכל פעם שמישהו יחפש את המילה, לינק לאתר שלי יופיע בצידי התוצאות האורגניות.

2. רכישת מילה - קידום אתרים מסוג זה נפוץ מאד ב MSN, וואלה, YNET ותפוז (בשני האחרונים, זו שיטת הקידום היחידה). כאשר גולש מחפש 'אוזניות' (אותה רכשתי ממנוע החיפוש), האתר שלי יופיע בראש התוצאות (תוך ציון - לרוב - שזו תוצאה ממומנת).

3. ספאם - אני בחורת שלא להרחיב על שיטה בזויה זו.



שיווק Old-Fashion:
SEM - Search Engine Marketing: שאני מכנה אותו שיווק מהדור הישן מכיוון שחוץ משימוש בטכנולוגיות החדשניות, הוא אינו שונה מהשיטות של פעם. קידום אתרים בצורה זו, הוא יותר מסורתי. הוא מתחיל ממיתוג ומיצוב, סלוגנים ושאר ההתמחויות של משרדי אינטראקטיב. מדובר על מערכת יח"צנית גדולה, הודעות לעיתונות (הכתובה והמקוונת), שתילת תוכן שיווקי באתרים/תוכניות טלויזיה וכו'.

* חשוב לציין שמנועי החיפוש (רובם ככולם) לא מחשיבים קישורים בפלאש ו/או JAVA SCRIPT.

TheRaveN:
אני עוסקת בתחום קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש. אתם מוזמנים לבוא לקומונה של קידום אתרים ו אופטימיזציה למנועי חיפוש שבתפוז. בקומונה תוכלו לקרוא, לשתף מידע ולקבל מושג על עולם קידום האתרים.
לכניסה לפורום:
http://www.tapuz.co.il/communa/userCommuna.asp?Communaid=9782



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב